به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، کانون مشاوران مدیریت و مهندسی و با مشارکت مجموعه دانش بنیان سلام بازار(هایمارت) نشست بررسی چالش ها و چشم انداز صنعت و بازار خرده فروشی – سوپرمارکتی (FMCG) ایران برگزار شد.
در این نشست که در محل سالن کنفرانس اتاق ایران برگزار شد جمعی از مسئولین سازمان برنامه و بودجه کشور، شهرداری تهران، تشکل های اقتصادی، شرکت های دانش بنیان، مجموعه های تولیدی و توزیعی و نیز بخش دانشگاهی حضور داشتند.
سرکار خانم دکتر بوربور ریس فناوری اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن تشکر از مباحث ارایه شده در این نشست بر ضرورت همکاری بخش دولتی و خصوصی برای استفاده از آمار و تحلیل داده ها در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری ازجمله در تدوین لایحه بودجه کل کشور تاکید نمودند.
سازمان برنامه و بودجه کشورهمچنین دکتر محمود مختاریانی مدیرعامل مجموعه دانش بنیان سلام بازار (هایمارت) جهت کمک به بخش های مختلف اقتصادی به منظور تحلیل صنعت، پیش بینی بازار، برنامه ریزی و تصمیم سازی بهتر با توجه به آمار گسترده آنلاین و داشبورد مدیریتی مارکت ویو اعلام آمادگی کردند.
دانش بنیاندر ابتدای نشست مهندس نظری ریس کمیسیون نوآوری و اقتصاد دیجیتال کانون مشاوران مدیریت و مهندسی ایران بر اهمیت استفاده از داده ها و تحلیل های صنعت و پیش بینی بازار تاکید نمودند.
در ادامه گزارش بازار ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توسط یکی از مدیران مارکت ویو (بخش تحلیل داده هایمارت) ارایه گردید. از نکات جالب توجه این گزارش تحلیل تاثیرات مربوط به درج قیمت، ارزترجیهی و سایر اتفاقات بر بازار محصولات FMCG بود. همچنین گزارش وضعیت رسانه های مجازی در دنیا توسط مدیر توسعه کسب و کار هلدینگ یکتانت (پلتفرم تبلیغات دیجیتال ارایه گردید) و آرمان صفایی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تریبون، سهولت و تسریع اطلاع رسانی را از مهمترین رسالت های تریبون بعنوان اولین پلتفرم روابط عمومی دیجیتال کشور عنوان کرد.
مهندس سعید عارف دبیر کل کانون مشاوران مدیریت و مهندسی ایران، دکتر راوند دبیرکل سازمان ملی کارآفرینی، دکتر رحمانی ریس رصدخانه شهری تهران، دکتر تجریشی دبیرکل خانه صنعت و معدن جوانان ایران ، امید خلج دبیر وی سی کاپ دانشگاه صنعتی شریف نیز از سایر سخنرانان این نشست بودند.
شناسه خبر: 812781